‘Wie ben ik zonder 35 duizend volgers?’ is de vraag die mij afgelopen week bezighield. Want waarom vindt men het cijfer boven je hoofd interessanter en succesvoller dan de impact die je daadwerkelijk hebt?

Dit artikel komt natuurlijk niet zomaar uit mijn mouw rollen. In een week tijd zijn er drie personen geweest die mij vertelden dat ze enorm tegen mij opkeken. Uiteraard stelde ik de vraag: waarom?

“Het bereik dat jij hebt gecreëerd” 

“Je hebt zoveel volgers en likes”

“Als ik jouw bereik zou hebben zou ik ook succesvol zijn” 

Daarna had ik een afspraak met een groot merk voor een langdurige samenwerking. Hele toffe gesprekken gehad en een hele mooie campagne bedacht om mensen echt te kunnen helpen.

Dat is altijd mijn missie! Als ik met een merk ga samenwerken, moet het een toevoeging zijn voor jullie. Dus wat brengt het jullie? Misschien een lekkere maaltijd? Of een mooi inzicht! Meer gemak in de keuken of misschien brengt het je wel plezier.

Een week later werd ik teruggebeld door het desbetreffende merk en zij vertelden mij dat ik niet genoeg volgers had voor de campagne die ze willen draaien. Ik snapte er niks van. Zij willen andere mensen echt helpen met hun product, maar alleen met een influencer die 100 duizend volgers heeft?

Ik heb veel volgers, dus volgens de drie mensen die tegen mij opkijken stel ik iets voor. Maar in mijn optiek zeggen volgers niks over dat wat ik ze te geven heb. Over de impact die ik kan hebben. 

Maar wat nu…

Want wat nu als ik deze volgers niet zou hebben, zou men mij dan nog serieus nemen? Zouden jullie mij zien staan? Ben je nog leuk en goed genoeg voor de buitenwereld zonder duizenden volgers?

Wie ben ik zonder 35.000 volgers?

Volgers. Instagram. Ik heb er een haat-liefde relatie mee (lees hier het artikel, een aanrader!)

De vraag: ‘Wie ben ik zonder 35 duizend volgers?’ deed mij best wel wat deze week. Ik werd er misselijk van. We leven in een wereld waar dit belangrijk is, waar we mee bezig zijn. Erkenning en bevestiging. Prestatiegericht!

Meer dan 35 duizend volgers

Soms ben ik ook zo, dat geef ik helemaal toe. Maar in de basis (80% van de tijd) weet ik, voel ik en besef ik dat ik met een reden online ben. Ik mag mijn verhaal delen…

Ik ben Charlotte en niet ‘dat account met 35 duizend volgers’.

Ook ben ik een f*cking goeie coach en niet omdat ik 35 duizend volgers heb. Nee, ik ben een goeie coach omdat ik ervaring heb, studies heb gedaan, boeken heb gelezen en alles zelf heb doorgemaakt. 

Ik ben succesvol omdat ik elke dag kan en mag doen wat ik leuk vind; jullie inspireren vanuit mijn enthousiasme en jullie ook echt verder helpen!

Ik ben leuk omdat ik IK ben en niet vanwege 35 duizend volgers.

Ik creëer impact want ik heb iets te delen en ik kan jullie helpen helen!

35 duizend volgers is maar een cijfer. De mensen die daadwerkelijk mijn programma doen, of naar mijn workshops komen, mijn boek kopen of mijn gerechten koken… Die mensen. Die doen er toe!

Voor alle ondernemers die misschien net gestart zijn of degenen die al een tijd bezig zijn maar nog niet zoveel volgers hebben: het gaat erom wat jíj te geven hebt. Wie jij bent maar ook wie je wil zijn. Hoe maak jij het verschil in deze wereld? Deel puur dit, wat heb jij te delen? Welke gift heb jij te geven? Jouw passie en jouw missie.

Wij zijn allemaal iemand.

Naakt.

Zonder volgers, dikke wagens onder onze kont of een platina creditcard.

Het gaat erom dat jij voelt wie jij bent.

En dit mogen we gaan delen.

Alle gekken die zich alleen blind staren op cijfers zijn jou niet waard.

Ze mogen verder kijken dan dat.

Ze mogen ons zien!

Liefs,
Charlotte