6 redenen om vaker havermout te eten

havermout

Ik ben dol op havermout, daarom geef ik jullie vandaag 6 goede redenen om dit vaker te eten. De afgelopen jaren heeft het graan z’n suffe imago van zich af weten te schudden en mag het zich nu hip noemen. En dat is niet voor niets! Het is voedzaam, goedkoop en zeker ook comfortfood.

havermout

Zeg hallo tegen havermout

  1. Energie: Het grootste gedeelte van je energie haal je uit koolhydraten en dan voornamelijk uit goede koolhydraten. Havermout is een gezonde bron van koolhydraten en het gaat schommelingen van je bloedsuikerspiegel tegen, waardoor je energie op peil blijft. Mijn advies? Start de dag met een heerlijke kom havermout!
  2. Vezels: Het bevat veel vezels. Vezels zorgen voor een goede stoelgang en een verzadigd gevoel. En dat betekent weer dat je, als je ontbijt met een kom havermout, minder snel trekt hebt in andere dingen.
  3. Neutraal: Het is neutraal van smaak, perfect dus voor allerlei smaakcombinaties. Puur is het misschien een tikje saai, dus breng het op smaak met bijvoorbeeld kaneel. Van havermout kun je trouwens veel meer maken dan alleen pap. Wat denk je van een schepje (geweekte) havervlokken door je smoothie? Of koeken? Havervlokken vormen ook de ideale basis voor zelfgemaakte granola!
  4. Goedkoop: Gezonde voeding kan soms best prijzig zijn. Havermout is juist vriendelijk voor je portemonnee. Van één pak kun je wekenlang ontbijtjes maken! Samen met seizoensfruit (vaak een stuk goedkoper dan ingevlogen fruit), wat nootjes of verschillende kruiden creëer je elke ochtend culinaire hoogstandjes voor weinig geld.
  5. Voedzaam: Het levert langzame energie. Niet alleen omdat dit volwaardige graan veel vezels bevat, maar ook door de onverzadigde vetten en eiwitten. De vetten voorkomen vervelende ‘suikerpieken’, eiwitten helpen bij herstel en opbouw van spierweefsel. Bovendien zorgen ze er allebei voor dat je sneller vol zit. Oh, en het bevat ook nog eens vitamine B1, magnesium en fosfor.
  6. Snel: Ben jij het type ‘zo snel mogelijk uit bed, onder de douche en GO’? Dan is havermout your way to go! Je kunt dit ontbijt namelijk in 5 minuutjes maken. Nog sneller klaar zijn kan ook. Zet je havermout of havervlokken een avond van te voren alvast in de week (in water of melk) en in de koelkast. ’s Ochtends trek je het kommetje uit de koelkast en voeg je je favoriete toppings toe.

Aan de slag met dit veelzijdige graan?

Denk je na het lezen van dit artikel, ik wil aan de slag met dit wondergraan? Snuffel dan eens lekker rond op mijn site, je zult genoeg inspiratie vinden. Wat dacht je van de heerlijke warme versie met kersen (klik hier), een havercappuccino (klik hier) of misschien duik je liever de keuken in om iets lekkers te bakken?

eiwitrijke smoothie

En in een ontbijtsmoothie smaakt het ook heerlijk (klik hier)!

Wil jij meer energie, een gezonder eetpatroon en kunnen genieten zonder schuldgevoel? Kijk dan eens naar mijn #ECHTINBALANS programma (klik hier). Maandelijks help ik tientallen vrouwen zodat ze weer lekker in hun vel zitten en meer genieten van het leven!

======================================================================

Direct meer energie door meer variatie in de keuken!

Het is een feit: mijn allereerste boek is er!!!!!

En niet zomaar een boek, er staan 70 makkelijke en gezonde recepten in die zo op tafel staan, met producten die je gewoon in de supermarkt haalt. Ik hou van simpel ;-)

Daarnaast deel ik in mijn boek mijn 10 golden rulez voor meer balans in jouw leven en ik deel ook nog eens praktische tips om je energieniveau te verhogen of stabieler te houden! 

Zoals ik al zei: dit is niet zomaar een boek. Hier vind je alles voor een gezonde leefstijl, meer energie, lekker in je vel zitten en vooral een leven #ECHTINBALANS, waar genieten met een grote G voorop staat!

Ik ben zo trots op het eindresultaat, het is echt een cadeautje in de keuken. En ik hoop dat jij net zo enthousiast wordt van dit boek, dat het een deel wordt van jouw keuken en dat je vooral vaker tijd gaat doorbrengen in de keuken. Want de keuken is MAGISCH! Hier heb je mooie gesprekken, verbind je met elkaar en start je basis: energie!

Een kijkje in mijn boek of bestellen doe je hier ←

Wat vinden zij ervan?

‘Een mooi, overzichtelijk boek dat een goede kijk geeft in het gezonde leven van Charlie.’

Hugo Kennis, televisiekok bij 24Kitchen

‘Geweldig om te zien hoe jij de afgelopen jaren bent gegroeid. Je hebt veel geleerd en veel gedaan. Nu ben je een voorbeeld voor vele anderen en deel je jouw waardevolle kennis in dit boek. Ik hoop dat je er veel mensen mee mag inspireren tot hun mooiste leven!’

Michael Pilarczyk, auteur en mindsetcoach

Lienke de Jong, Dear Good Morning, ochtendgekkie, Boek

‘Ik ben geen keukenprinses maar hou wel van lekker en gezond eten. Ik vind het een boek waarvan ik denk ‘dit kan ik ook maken’. Dat maakt mij enthousiast om aan de slag te gaan, ik bleef bladeren. Super mooi en tof boek!’ 

Lienke de Jong, Dear Good Morning

‘Charlie is een van de meest energieke mensen die ik ken. Haar positieve kijk op het leven is bewonderenswaardig, met haar eerste kookboek deelt ze dat met iedereen.’ 

Danny Jansen, televisiekok bij 24Kitchen en kookboekenauteur

Deel op facebook
Facebook
Deel op pinterest
Pinterest
Deel op google
Google+
Deel op linkedin
LinkedIn
Deel op print
Printen

Welkom

Hi,

Vanaf mijn keukentafel deel ik hier heerlijke recepten. Makkelijk en lekker, maar vooral in balans!

Met meer dan 25.000 unieke bezoekers per maand durf ik toch wel te zeggen dat mijn keuken populair is!

Naast recepten deel ik vanaf mijn keukentafel al mijn tips voor meer energie en neem ik je mee op mijn persoonlijke reis naar het recept voor een leven #echtinbalans.

Liefs,
Charlie

winnaar foodblog awards

Bestel hier je Vitaily pakket!

Volg ons op social media

Facebook

Pinterest

YouTube

Instagram

LinkedIn

OVER DE AUTEUR

9 gedachtes op “6 redenen om vaker havermout te eten”

  1. Pingback: Quinoaschotel met pittige tempeh - Charlie's Kitchen

  2. Pingback: Havermout met stoofpeertjes en gezouten pecannoten - Charlie's Kitchen

  3. Pingback: Ontbijten met chocolade havermouttaart - Charlie's Kitchen

  4. Pingback: Een voedzaam, snel en gezond ontbijt: Overnight oats met rood fruit - Charlie's Kitchen

  5. Pingback: Overnight oats met havermelk en appel - Charlie's Kitchen

  6. Pingback: De meest simpele havermout koekjes - Charlie's Kitchen

  7. Pingback: De meest simpele havermoutkoekjes - Charlie's Kitchen

  8. Pingback: Hemelse havermout met een verrassende twist - Charlie's Kitchen

  9. Pingback: Drie keer snel ontbijten met havermout - Charlie's Kitchen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
Charlie's Kitchen draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches