Champignons worden meestal gezien als groente, maar ze zijn eigenlijk de vruchtlichamen van schimmels. Paddenstoelen bevatten nuttige voedingsstoffen zoals vitamine B2, foliumzuur, kalium en vezels.

Paddenstoelen kun je goed gebruiken om te variëren met je groente. Tijd om hier eens mee aan de slag te gaan!

Gevulde champignons

Wat heb je nodig:
(voor 2 personen)

  • 350 gram champignons groot
  • Feta
  • Muhammara
  • 50 gram pittenmix
  • 1 stengel prei
  • 1 rode paprika
  • Spinazie
  • Olijfolie
  1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
  2. Breek de steeltjes met een draaiende beweging van de champignons. Snijd de steeltjes fijn.
  3. Snijd de prei in de lengte doormidden en daarna in lange repen. NU kan je de prei in kleine stukjes snijden. Vergeet deze niet goed te wassen!
  4. Snijd ook de rode paprika in blokjes en meng deze met de prei en steeltjes. Bak dit samen even kort met de spinazie.
  5. Leg de champignons op een bakplaat met bakpapier. Vul ze met het groentemengsel en brokkel er wat fetakaas overheen.
  6. Garneer het gerecht met de pittenmix en wat muhamarra, een heerlijke dip van Maza van gegrilde paprika, walnoten en granaatappel.

rijk gevulde champignons, vegetarisch

Een heerlijk vegetarisch gerecht, probeer het ook eens!

Liefs,
Charlie’s Kitchen