Lekker en voedzaam eten doe je altijd met de kookboeken van Deliciously Ella. Vandaag haar nieuwe boek en het heerlijke chia pudding ontbijt recept! 

Hi! Ik ben Kim

En ik speur in de stapels kookboeken die wekelijks uitkomen naar de leukste recepten en deel die natuurlijk met jullie. Deze keer met misschien wel de koningin van de vegankeuken: Deliciously Ella, die haar ultieme kookboek heeft uitgebracht: Het Plantaardige kookboek.

Boek: Deliciously Ella – Het Plantaardige Kookboek 
Auteur: Deliciously Ella
ISBN: 9789021572147

Kennen we die Deliciously Ella wel?

Ella’s missie is om iedereen wat meer groente en fruit te laten eten. Daarnaast heeft ze een hippe vegan hotspot in London en doet ze de catering op grote events. Ze is in Engeland een van de populairste chefs op het gebied van plantaardig eten.

Wat kunnen we vinden in Het Plantaardige Kookboek?

Genoeg gerechten om de hele dag plantaardig door te komen! Van ontbijtjes tot de lekkerste falafel – bij mij staat die met zongedroogde tomaatjes echt op mijn must-make list – maar ook taarten en de lekkerste gerechten om tijdens een diner te serveren. Het is een compleet naslagwerk met waanzinnig mooie foto’s en simpele gerechten.

Is het alleen een kookboek?

Nee, Ella neemt je mee in haar leven door stukjes dagboek te publiceren tussen de receptenrubrieken. Superleuk geschreven, waardoor het boek echt als een boek aanvoelt en niet als een recepten-naslagwerk. En nogmaals, die prachtige foto’s maken het boek echt af.

Is het voor iedereen?

De verstokte Bourgondiër zou waarschijnlijk gruwelen van alle chiazaden, kikkererwten en havermout in het boek. Voor fitgirls en iedereen die iets gezonder wil gaan leven, is dat wel een fijn boek. Je zult wel zo nu en dan naar het gezondheidsschap in de supermarkt moeten, maar daar is ook niets mis mee.

Deliciously Ella, Chia pudding ontbijt

Ziet dit chia pudding ontbijt er niet heerlijk uit?

Chia pudding ontbijt

Wat heb je nodig:
(voor 2 personen)

  • 100 gram diepvriesbramen
  • 1 tl kardemom
  • 100 ml plantaardige melk (kokos, amandel of haver)
  • 1 tl agavesiroop
  • scheutje citroensap
  • 50 gr chiazaad
  1. Maal de bramen, kardemom, melk, ahornsiroop en citroensap in de keukenmachine tot een gladde massa.
  2. Voeg al roerend de chiazaadjes toe en zet het geheel in de koelkast voor minimaal een halfuur.

Tip: ook lekker om te serveren met verse bramen!