Deze smoothiebowl voor na het sporten is rijk aan eiwitten die het herstel en de spiergroei bevorderen. Daarnaast bevat deze smoothiebowl heel veel vezels, mineralen en vitaminen die ons ook een energieboost geven. Kortom, deze wil je echt proberen na jouw workout!

Plantaardige eiwitten

Het moet niet gekker worden, de verschillende eiwitpoeders schieten de grond uit. De een claimt nog beter te zijn dan de ander. Ik vind dat plantaardige eiwitten beter opneembaar zijn voor ons lichaam dan dierlijke eiwitten. Je krijgt veel meer vezels binnen die zorgen voor een betere opname in de darmen en zo kost het ons lichaam minder energie. Geen opgezette buik, last van winderigheid of een onrustige huid.

De ideale smoothiebowl voor na het sporten

Wat heb je nodig:
(voor 1 smoothiebowl)

  • 1 bevroren banaan
  • 1 scoop proteïne aardbei (Orangefit)
  • 125 gram bevroren blauwe bessen & frambozen
  • 100 ml cashewmelk

Afgemaakt met:

  • 1/2 abrikoos
  • geraspte kokos
  • nog wat blauwe bessen en frambozen

smoothiebowl voor na het sporten

  1. Doe alle ingrediënten in de blender en laat even draaien.
  2. Giet in een kom en maak het feestje compleet door de smoothiebowl af te toppen met het lekkers.

Liefs,
Charlie & Christa

P.S.: Als jij een smoothiegek bent mag je deze bijzonder lekkere combinatie niet missen (klik hier voor de pindakaassmoothie).