Simpel en bewust afvallen met jouw nieuwe persoonlijke coach - Charlie's Kitchen

Simpel en bewust afvallen met jouw nieuwe persoonlijke coach

Simpel en bewust afvallen met jouw nieuwe persoonlijke coach, het kan! Zoals jullie weten vind ik bewust bezig zijn met de dingen die je doet belangrijk. Ik ben ervan overtuigd dat in de meeste gevallen het maar niet kunnen afvallen komt door je niet bewust te zijn van waarom je nu eigenlijk bepaalde keuzes maakt. Iedereen kan een dieet gaan volgen, elk dieet werkt, zolang je je aan de regels houdt.

Maar zorgt alleen bewegen of sporten ook voor afvallen? Ik leg het je allemaal uit in onderstaand artikel.

De activity tracker wordt jouw persoonlijke coach

Er zijn tientallen armbanden, horloges, apps en losse sensoren verkrijgbaar waarmee je inzicht kunt krijgen in de dagelijkse bewegingskracht, hartslag en nachtrust. Maar wat kun je er nu allemaal mee en waarbij kan een activity tracker jou helpen? Ik testte vele activity trackers en heb drie favorieten die ik makkelijke bestelde bij bol.com, namelijk de Samsung Gear fit 2, Fitbit Alta HR en de TomTom Touch. Deze toppers gaan ons helpen bij het creëren van een stukje bewustzijn om een gezondere leefstijl te krijgen.

Wist je dat?

Voor een gezonde leefstijl is voldoende bewegen, gezond eten en ook een goede nachtrust heel erg belangrijk. De activity trackers kunnen je helpen om hier inzicht in te krijgen. Zo houden ze je dagelijkse beweging bij, denk aan lopen en fietsen. Ze vertellen je of je nog meer beweging nodig hebt of dat je juist heel goed bezig bent. Met de juiste inzichten kun jij simpele aanpassingen maken, zonder flink te moeten beulen in het krachthonk of een crashdieet te volgen.

Onder het kopje “productkennis”

Als eerste testte ik de Samsung Gear fit. Met de Gear Fit 2 heb je een veelzijdige smartwatch met talloze fitness functies. Het is een te gekke, best grote band om je pols, maar de watch is wel voorzien van een haarscherp beeldscherm, ingebouwde gps en hartslagmeter.

Ik ben verliefd op het uiterlijk

Een subtiel klein horloge is de Samsung Gear Fit 2 niet, maar daar krijg je wel een loeischerp AMOLED scherm voor terug. Een geweldig helder beeldscherm! Ondanks het formaat is hij wel vrij plat en glad, waardoor de Gear Fit 2 comfortabel draagt, niet irriteert of lastig is bij het aan- of uitdoen van kleding. Omdat ik zeer actief aan de slag ging met het horloge was ik bang dat de batterij snel leeg zou zijn. Niks was minder waar, de Samsung Gear Fit 2 gaat zo’n drie à vier dagen mee.

Het installeren ging vrij makkelijk, ik heb zelf een Samsung telefoon dus de app stond er al op. De app heb je nodig om het horloge in te stellen. De data die de activity tracker verzamelt komen terecht in de S Health app, dus het is handig om die ook alvast te downloaden.

Maak er jouw persoonlijke coach van

Je kunt de Gear Fit 2 naar eigen wens inrichten. Dat begint met de wijzerplaat: je kunt kiezen uit negen verschillende stijlen en, indien gewenst, nog meer designs downloaden. Ook kies je van welke apps op je telefoon je notificaties wilt ontvangen op de watch. Denk daarbij aan agenda, e-mail, Instagram of bijvoorbeeld whatsapp.

Op de watch zelf kun je onder ‘Instellingen’ ook allerlei aanpassingen doen om het horloge naar jouw wensen in te richten. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen welke app er moet openen als je twee keer op de start knop drukt of welk formaat lettertype je wilt. In de standaard instelling gaat het scherm van de Gear Fit automatisch na enkele seconden op zwart (om de batterijduur te verlengen) en wordt het scherm actief zodra je een ‘wekgebaar’ (kijken op je horloge) maakt.

De bediening van de Gear Fit 2 gaat door middel van twee knopjes aan de zijkant van het horloge: de onderste knop opent het menu, de bovenste knop brengt je terug naar het startscherm. Daarnaast werkt het horloge met een touchscreen.

Ik ben fan

Alles wijst zich eigenlijk vanzelf, het is een duidelijk menu en spelenderwijs ontdek je alles vanzelf.

De Gear Fit 2 houdt stappen, afgelegde afstand, snelheid en aantal trappen bij. Je kunt in de app zelf een doel instellen (hoeveel stappen, hoeveel trappen) zodat de smartwatch bij kan houden of je dat doel haalt voor die dag. Daarnaast heeft de Samsung de mogelijkheid om vijftien soorten sporten automatisch bij te houden, waaronder hardlopen, wandelen en fietsen (binnen en buiten) of roeien. Echt heel tof en het werkt echt motiverend. Maar je kunt ook aangeven of je yoga of pilates doet of de Gear Fit 2 bij laten houden hoeveel squatslunges of buikspieroefeningen je doet. Doe je aan een andere sport? Druk dan op de ‘overige workout’ knop voor sporten die niet automatisch door de Gear Fit 2 worden opgepikt.

Wat is jouw doel?

Op het horloge zelf kun je eenvoudig een training starten en daarbij een doel instellen (bijvoorbeeld kilometers, verbrande calorieën of tijd) en aangeven om wat voor type activiteit het gaat. Aan het einde van een training zie je op de watch in je logboek een mooi overzicht, inclusief route op de kaart, van de workout. Als je de Gear Fit 2 koppelt aan een Bluetooth koptelefoon, dan kun je tijdens het sporten ook updates krijgen over je snelheid of aantal kilometers.

Ook is de smartwatch voorzien van een ingebouwde hartslagmeter. In de standaardinstelling meet het horloge iedere tien minuten je rusthartslag. Tijdens de meeste workouts meet de Gear Fit 2 je hartslag.

Music makes me lose control

En hoe blij was ik met de ingebouwde musicplayer?! Voor gebruikers die in het bezit zijn van een koptelefoon met Bluetooth verbinding betekent dit dat zij tijdens het hardlopen of fietsen niet langer een telefoon mee hoeven te nemen om toch muziek te kunnen luisteren. IDEAAL!

De Samsung Gear Fit 2 kan slaap tracken, maar doet dit niet automatisch dus ik voerde dit in. Je kunt voor het slapen gaan in de app aangeven dat je naar bed gaat en ’s ochtends melden dat je weer wakker bent. Vervolgens kun je zien of je die nacht licht of juist diep hebt geslapen. Een goede nachtrust is belangrijk voor een gezonde leefstijl! Wist je dat slecht slapen vaak kan leiden tot extra snaaien?

Samsung probeert met de Gear Fit 2 gebruikers duidelijk te verleiden om actiever te zijn en dat is natuurlijk wat we willen. Gemotiveerd worden om meer te bewegen! Om jou te motiveren meer te bewegen heeft de Gear Fit 2 de functie om een melding te geven wanneer het tijd is om weer in beweging te komen.

Eén van de nieuwe functionaliteiten van de app is ‘Together’. Daarmee probeert Samsung via een spelelement mensen meer te laten bewegen en dat vind ik zo tof! Gebruikers kunnen wedstrijdjes doen wie het meeste stappen zet. Je kunt het aantal stappen dat je zet ook vergelijken met leeftijdsgenoten elders ter wereld.

Tenslotte kun je in de app bijhouden of je voldoende water drinkt, daarbij een doel van het aantal glazen kiezen en bijhouden of je niet teveel koffie drinkt. Je kunt je zelfs een limiet opleggen!

Leuke tip:

Best een grote aankoop toch? Daarom heb ik een toffe actie voor jullie gevonden! Bij bol.com is er nu een uniek pakket te koop is, namelijk de Samsung Gear Fit2 inclusief de Level Active oordopjes. Van 10 t/m 21 mei betaal je maar liefs 189 euro in plaats van 279 euro. Wij houden van korting toch?

De tweede ronde

Als tweede testte ik de TomTom Touch. De Touch is een goed gebouwde en prima werkende activity tracker. Hij is technisch gezien iets geavanceerder dan de Samsung en Fitbit, waardoor ik (als technische debiel) even moest stoeien om hem goed te kunnen gebruiken. Maar daar staat tegenover dat de Touch een aantal unieke voorzieningen heeft, zoals een sensor voor lichaamsvetmeting. En wanneer je specifiek op zoek bent naar die functie in een fitness armband, dan moet je zeker wél even naar de Touch kijken.

De Touch gebruikt de nieuwe Tomtom Sports app, een compleet nieuwe app die TomTom zelf heeft ontwikkeld. Het hoofdscherm is een tijdlijn met activiteiten en je aantal stappen voor die dag en week. Wanneer je meer details en grafieken wilt bekijken, dan moet je kiezen voor de menu-optie ‘uitvoering’. Zoals bij elke app is het een kwestie van wennen om het menu een beetje te leren kennen.

Het synchroniseren van de tracker met de app gebeurt door de tracker aan de oplaadkabel te koppelen. De armband wordt dan gereset omdat de Bluetooth verbinding dan weer beschikbaar is.

Bekijk hier het hele filmpje:

https://stijl.bol.com/nl/article/vetpercentage-meten-met-de-tomtom-touch

Houd de website in de gaten want vanaf nu komt er elke dag een nieuw filmpje online waarin ik jou nog meer vertel!

Maak simpele aanpassingen voor een fitter leven

Het zwart-witte schermpje van de Touch is langwerpig en goed leesbaar, zelfs met de kleine letters en na de nodige wijntjes. In een cirkel zie je hoe ver je van je dagelijkse stappendoel verwijderd bent. Het scherm gaat wel na een paar seconden vanzelf uit om energie te besparen. Je kunt het dan weer aanzetten door je vinger op de ronde sensor te leggen.

 

Standaard zie je de tijd, door naar boven te swipen krijg je het aantal stappen, de verbrande calorieën, de afgelegde afstand, je slaaptijd en aantal actieve minuten te zien. Door naar beneden te swipen kom je in de sportstand, die moeten we hebben! Daarmee laat je de Touch weten dat je aan een workout begint. Je kunt daarbij niet specifiek kiezen voor lopen, fietsen of een andere activiteit. Achteraf kun je dat in de app of online nog wel aanpassen.

Start van je sessie

Je start je sessie door op de ronde sensor te klikken waarna de tijd gaat lopen. Door te swipen kun je zien hoe lang je bezig bent, hoeveel calorieën je hebt verbrand en wat je hartslag is. De TomTom Touch heeft geen GPS-chip. Hij moet afstanden dus schatten op basis van het aantal stappen dat je zet. Aan de hand van mijn test heb ik nog een handige tip om mee te geven zodat je de tracker optimaal kunt gebruiken.

Het display kan niet op een “aan” stand staan, dus als je bijvoorbeeld tijdens het hardlopen je hartslag wilt zien op het display, moet je even op de sensor drukken. Let er hierbij op dat je niet te lang op de sensor drukt, want dan stopt de sessie. Ik was natuurlijk weer te enthousiast, dus het is me drie keer overkomen, maar dat is dus een kwestie van wennen en gevoel ervoor krijgen.

Wat deTomTom heel speciaal maakt, is de mogelijkheid om lichaamsvet en spiermassa te meten. Daarvoor zitten er twee sensoren op de Touch, één op de binnenkant van de pols en één onder het display.

Vetpercentage?

Het percentage vet in je lichaam is voor sporters een belangrijk gegeven om je lichamelijke conditie bij te houden. Het geeft meer informatie dan de bekende body mass index (BMI), omdat dit een globale berekening is, die geen rekening houdt met jouw lichaamsbouw. Het percentage verschilt per persoon.

Last but not least

Als laatste testte ik de Fitbit Alta HR met 24/7 hartslag meting. De belangrijkste vraag is natuurlijk “zou ik deze tracker aanraden aan jullie, mijn volgers”. In het geval van de Fitbit Alta HR is dat zeker het geval. De nieuwste Fitbit tracker is klein van formaat maar zit boordevol aantrekkelijke functies.

Wie al wel bekend is met het Fitbit ecosysteem gaat zonder moeite met de Alta HR aan de slag. Ik daarentegen ben niet zo heel snel met dit soort dingen, maar ik vond deze “Charlie” vriendelijk. Via de bluetooth koppel je jouw tracker aan de app en vervolgens doorloop je kort een installatieproces.

persoonlijke coach

So far so good

Voordat ik de Alta HR droeg liep ik met de TomTom om mijn pols en ik moest echt even wennen aan het nieuwe model. De Fitbit Alta HR is uitgerust met een klein OLED-beeldscherm en je kunt zelf kiezen of je het scherm horizontaal of verticaal wilt hebben. Maar ook de volgorde van de data en welke data, denk aan hartslag of bijvoorbeeld actieve minuten. Binnen is het scherm altijd duidelijk afleesbaar, buiten in de zon vond ik het niet altijd zichtbaar (zoals tijdens het wandelen).

De Alta HR houdt stappen, afgelegde afstand en verbrande calorieën bij. Ook herkent de tracker automatisch of je hebt gerend, gelopen of gefietst. Dit is te zien als ‘actieve minuten’. Ook heb je de mogelijkheid achteraf een workout in te voeren. Je kunt ook real time een activiteit tracken, dan kun je kiezen tussen rennen, wandelen en hiken. Als je je hardlooprondje trackt met de Fitbit app, dan zie je je gemiddelde snelheid, afgelegde afstand en tijd, super handig! Je kunt er voor kiezen om Audio Cues aan te zetten, dan krijg je bijvoorbeeld om de zoveel minuten je gemiddelde snelheid te horen. Via GPS wordt je route bijgehouden zodat je die achteraf kunt bekijken.

Volg je hart…

De Fitbit Alta HR meet hartslag door middel van PurePulse Technology, het is een vorm van optische hartslagmeting. Je ziet dit terug in de binnenkant van de band door twee groene lampjes en een sensor. De hartslagmeter in de Alta HR vertelt je je rusthartslag. Mensen met een goede conditie hebben vaak een lagere rusthartslag en het monitoren van je rusthartslag kan je dus iets vertellen over je conditie. Meestal heb je dat zelf overigens al in de gaten omdat je betere prestaties kunt leveren bij workouts of sporten.

Daarnaast kun je tijdens een training je hartslag bijhouden, maar ook het aantal verbrande calorieën. Normaal wordt er op basis van jouw lengte, gewicht, geslacht en een slim algoritme geschat hoeveel calorieën je verbrandt tijdens een workout. Door de toevoeging van je hartslag, wordt deze schatting een stuk nauwkeuriger.

En nog een toffe functie

De Alta HR heeft een Reminders to Move functie, dit vind ik echt MEGA TOF! Je kunt er voor kiezen om ieder uur een herinnering te krijgen om 250 stappen te zetten. Dus hup, van je luie kont af en aan de wandel! Als je daar al overheen bent, krijg je geen seintje. Anders trilt de band en krijg je in beeld te zien hoeveel stappen je moet zetten om op dat uurdoel van 250 stappen te komen. Je kunt zelf bepalen via de app van hoe laat tot hoe laat je deze reminders wilt ontvangen en op welke dagen van de week.

Als dat geen persoonlijke coach is? Als je je dagdoel hebt bereikt, dan gaat de Alta HR trillen en zie je knipperende lampjes op je beeldscherm. Ik schrok mij een ongeluk toen die afging, had het niet helemaal verwacht maar ik was wel heel blij. Iedereen wil immers wel een doel behalen toch? Wat die dag je doel is, bepaal je zelf. Je kunt kiezen uit stappen, afgelegde afstand, verbrande calorieën of actieve minuten.

Slaap doet zoveel meer dan je denkt

Naast beweging meet deze activity tracker slaap. Fitbit vertelt me hoeveel uur ik heb geslapen en hoeveel tijd ik in welke slaapstadia heb doorgebracht. Opgedeeld in lichte slaap, REM-slaap of diepe slaap. Omdat deze stadia iets zeggen over de kwaliteit van je nachtrust kun je ook zien wat je gemiddelde is en hoe jij scoort ten opzichte van mensen van jouw leeftijd en geslacht. Denk jij dat je goed slaapt, kijk eens wat het gemiddelde is!

Het tracken van je slaap is een leuke tool om te kijken of je aan genoeg rust komt. Slecht slapen, en dus vermoeidheid, kan leiden tot extra honger overdag.

Tenslotte biedt de app je een overzicht van alle activiteiten die je per week hebt gedaan en zie je hoeveel uur van de dag je actief bent geweest. Koppel je de Fitbit app aan een weegschaal of voedingsapp (bijvoorbeeld MyFitnessPal), dan kun je ook je gewicht of calorie-inname in de gaten houden. Net dat stukje bewustwording dat jij nodig hebt om af te vallen.

Samen sta je sterk

Ook heeft de Fitbit een Friend functie. In de Friend functie kun je zien hoe jouw gemiddelde per week er uit ziet ten opzichte van die van je Fitbit-vrienden en je kunt ze berichten sturen. Motiveer en inspireer elkaar! Wie zet de meeste stappen in een week, weekend of per dag?

Maar welke persoonlijke coach is mijn favoriet?

Ik denk dat jullie het al kunnen raden…? De Samsung Gear Fit 2 vind ik gewoon een te gekke uitstraling hebben en heel makkelijk in de omgang. En natuurlijk de toffe aanbieding waar ik het hier boven over had. Voor mij als sporter is het een groot voordeel dat het horloge zo veelzijdig is. Door de ingebouwde hartslagmeter, GPS en muziekspeler hoef ik geen telefoon mee te nemen tijdens mijn sportsessie. Kijk zelf maar eens op bol.com.

Leukste winactie ooit!

Ik geef alle drie de activity trackers weg! DOE JIJ OOK MEE? Meedoen is heel simpel en wie weet ga jij al heel snel aan de slag met jouw persoonlijke coach om je pols.

Deel jouw #getinshapetheeasyway tip met de hashtag #getinshapetheeasyway en #bol_com via een reactie op Facebook of Instagram.

Doe je ook mee?

Liefs,
Charlie’s Kitchen

PS: Dit bericht is gesponsord (lees hier en hier)

=========================================================

Direct meer energie door meer variatie in de keuken!

Het is een feit: mijn allereerste boek is er!!!!!

En niet zomaar een boek, er staan 70 makkelijke en gezonde recepten in die zo op tafel staan, met producten die je gewoon in de supermarkt haalt. Ik hou van simpel ;-)

Daarnaast deel ik in mijn boek mijn 10 golden rulez voor meer balans in jouw leven en ik deel ook nog eens praktische tips om je energieniveau te verhogen of stabieler te houden! 

Zoals ik al zei: dit is niet zomaar een boek. Hier vind je alles voor een gezonde leefstijl, meer energie, lekker in je vel zitten en vooral een leven #ECHTINBALANS, waar genieten met een grote G voorop staat!

Ik ben zo trots op het eindresultaat, het is echt een cadeautje in de keuken. En ik hoop dat jij net zo enthousiast wordt van dit boek, dat het een deel wordt van jouw keuken en dat je vooral vaker tijd gaat doorbrengen in de keuken. Want de keuken is MAGISCH! Hier heb je mooie gesprekken, verbind je met elkaar en start je basis: energie!

Een kijkje in mijn boek of bestellen doe je hier ←

Wat vinden zij ervan?

‘Een mooi, overzichtelijk boek dat een goede kijk geeft in het gezonde leven van Charlie.’

Hugo Kennis, televisiekok bij 24Kitchen

‘Geweldig om te zien hoe jij de afgelopen jaren bent gegroeid. Je hebt veel geleerd en veel gedaan. Nu ben je een voorbeeld voor vele anderen en deel je jouw waardevolle kennis in dit boek. Ik hoop dat je er veel mensen mee mag inspireren tot hun mooiste leven!’

Michael Pilarczyk, auteur en mindsetcoach

Lienke de Jong, Dear Good Morning, ochtendgekkie, Boek

‘Ik ben geen keukenprinses maar hou wel van lekker en gezond eten. Ik vind het een boek waarvan ik denk ‘dit kan ik ook maken’. Dat maakt mij enthousiast om aan de slag te gaan, ik bleef bladeren. Super mooi en tof boek!’ 

Lienke de Jong, Dear Good Morning

‘Charlie is een van de meest energieke mensen die ik ken. Haar positieve kijk op het leven is bewonderenswaardig, met haar eerste kookboek deelt ze dat met iedereen.’ 

Danny Jansen, televisiekok bij 24Kitchen en kookboekenauteur

Deel op facebook
Facebook
Deel op pinterest
Pinterest
Deel op google
Google+
Deel op linkedin
LinkedIn
Deel op print
Printen

Welkom

Hi,

Vanaf mijn keukentafel deel ik hier heerlijke recepten. Makkelijk en lekker, maar vooral in balans!

Met meer dan 25.000 unieke bezoekers per maand durf ik toch wel te zeggen dat mijn keuken populair is!

Naast recepten deel ik vanaf mijn keukentafel al mijn tips voor meer energie en neem ik je mee op mijn persoonlijke reis naar het recept voor een leven #echtinbalans.

Liefs,
Charlie

winnaar foodblog awards

Bestel hier je Vitaily pakket!

Volg ons op social media

Facebook

Pinterest

YouTube

Instagram

LinkedIn

Gratis maaltijdplanner!

Vind je het ook zo lastig om elke dag weer een gezonde maaltijd te bedenken? Download dan nu mijn gratis maaltijdplanner en je zet dagelijks een gevarieerde maaltijd op tafel!

OVER DE AUTEUR
GERELATEERDE BERICHTEN

13 reacties op “Simpel en bewust afvallen met jouw nieuwe persoonlijke coach”

  1. Avatar

    #getinshapetheeasyway en #bol_com
    Ik probeer elke dag, maar minimaal 4x per week, thuis te trainen met Jacqueline van Dijk via fb en verder let ik een beetje op m’n eten.

  2. Avatar

    Ik slaap al 3/4 jaar heel slecht, ik begin nu op te raken. Ik ben nu met behulp van een personal trainer 18 kilo kwijt, maar blijf nu op dit gewicht hangen dus kan wel wat extra hulp gebruiken. Mijn tip is dat je met behulp van een goede personal trainer ( die je help bij voeding maar ook met sporten en je mentaal helpt ) veel kan bereiken en dan kun je met die tips het zelf voortzetten. #getinshapetheeasyway #bol_com

  3. Avatar

    Wat een super leuke WINACTIE!!!! #getinsgapetheeasyway Wat voor mij goed helpt is mijn maaltijden plannen en het geen wat ik tijdens die maaltijden mag eten! Zo krijg je geen grote honger en pak je op dat moment niet de verkeerde dingen! #bol_com

  4. Avatar

    Wat een leuke winactie zeg! En super handig al je uitleg. Mijn
    #getinshapetheeasyway tip is om een buddy te zoeken; samen sta je sterker. Je kan elkaar helpen en motiveren. Met zo’n mooie activity tracker gaat dit nog beter denk ik! #bol_com

  5. Avatar

    Oooh dat zou geweldig zijn! Na het extreme dieët wat ik de afgelopen tijd gedaan heb ik het advies van Charlie’s opgevolgd om te stoppen met mijn lichaam dit aan te doen en nu ga ik me verdiepen in de gezonde en vooral ook heerlijke voeding die te volgen zijn op CK Facebookpagina instagram website en zeer binnenkort haar ebook! Super veel zin in! Als we dit winnen? Kunnen we er dubbel en dwars aan beginnen #startthegoodandhealthylife #getinshapetheeasyway #bol_com #loveCK

  6. Avatar

    #getinshapetheeasyway #bol_com ik doe elke dag drie keer zes minuten oefeningen op de Bellicon en probeer zoveel mogelijk te wandelen. Binnenkort start mijn revalidatietraject en dit zou voor mij een hele goede steun kunnen zijn om mijn doel te bereiken en trots op mezelf te kunnen zijn als ik mijn doelen bereik.

  7. Avatar
    Barbara Groen

    Dit is wat ik nodig had! Een super duidelijke omschrijving en vergelijking van de activity tracker! Want Echt, ik zag door de bomen het bos niet meer!
    Nu ben ik er eindelijk uit… rest dus over… sparen…sparen…sparen… want ja het is wel ineens een uitgave!! Maar goed…. eerst maar een poging met deze actie…. daarna de volgende stappen!

  8. Avatar

    Leuk! Ik doe mee :). Maar win toch nooit iets, dus ik ga vast sparen voor de Smsung. Fijne review! Je hebt ze alle drie getest en geeft duidelijk uitleg en je mening. En waar de producten afzonderlijk goed en ook minder goed in zijn. De reviews die bij een winkel bij een product staan vind ik vaak niet zo betrouwbaar. Hier heb ik tenminste wat aan!

  9. Avatar

    #getinshapetheeasyway #bol_com blijf dicht bij jezelf en zoek de beweging waarbij jij je prettig voelt! Dit hoeft niet altijd een uur zweten in de sportschool te zijn (is natuurlijk zo regelmatig ook wel erg lekker) maar mag ook gewoon een lekkere wandeling naar de buurtsuper zijn. Dan kun je hier direct al het lekkers voor een gezonde maaltijd halen! Maak deze lekker kleurrijk, dat toont een heel stuk aangenamer op je bord!
    Ook een bijkomend voordeel als je je boodschappen met de benenwagen doet… dan kun je niet teveel meenemen  

  10. Avatar

    Boksen dat is zo goed voor je en je komt voldaan weer thuis ,echt een top sport,opgeven is geen optie.

  11. Avatar

    Afgelopen twee en een half jaar ben ik 35kg afgevallen. Ik kan je vertellen dat dat niet altijd the easy way was EN is. Ik ben begonnen met puur en eerlijke voeding vrij van allerlei rommel. Op mijn eerste “sportsessie” kon ik 3,6km wandelen….. nu sport is zo een 5x per week en is mijn volgende doel voor t eerst in mm leven een “summerbody” te krijgen!

    Een tip van deze flip?
    Geniet van pure gezonde voeding! Gun jezelf niets minder dan het beste! Geniet! En vooral geef niet op!! ❤ Believe in yourself!
    #getinshapetheeasyway en #bol

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
Charlie's Kitchen draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches