Quinoa porridge, dat klinkt best eng hé? Of misschien helemaal niet lekker? Geloof me, dit is ontzettend lekker en een fantastisch begin van je dag.

Kienowa of kienaja?

Over quinoa is de laatste jaren nogal veel gediscussieerd. Maar buiten het feit dat de term “quinoa kutje” is ontstaan, schijnt het een hele gezonde graansoort te zijn. De voedingswaarde is een stuk hoger dan de meeste graansoorten, het is rijk aan allerlei soorten vitamines, mineralen en foliumzuur. Ook is dit ontbijt rijk aan eiwitten en glutenvrij!

Voorbereiding is het halve werk

Ik kook meteen 2 of 3 porties zo hoef ik het in de ochtend alleen te mengen met wat fruit en eventueel honing of kaneel. Dit snelle ontbijt is lekker, gezond en vullend. Je kunt quinoa gewoon in de supermarkt kopen, het is er in allerlei variëteiten. Ik gebruikte de gemengde versie maar alle soorten zijn geschikt voor dit ontbijt.

quinoa

Quinoa porridge met appel

Wat heb je nodig:
(voor 1 persoon)

  • 40 gram quinoa (gemengd)
  • 1 grote appel
  • 2 el rozijnen
  • 1 el honing
  • 1 kleine tl kaneel
  1. Kook de quinoa zoals aangegeven op de verpakking.
  2. Snijd ondertussen de appel in stukjes.
  3. Als de quinoa klaar is meng je deze met de appel, kaneel en honing.

quinoa

Zo simpel is het, ontzettend lekker en ik ben heel erg benieuwd of jullie het gaan proberen! Vergeet mij niet te taggen, ik vind het super leuk jullie creaties voorbij te zien komen!

Liefs,
Charlie’s Kitchen