Wie wil er nu geen extra power in de ochtend? Met deze pindakaas smoothie scoor je echt punten of verwen je jezelf optimaal. Wie is er nu niet dol op pindakaas?

PEANUTS

Pindakaas, ik denk dat iedereen hier wel mee is opgegroeid en/of  een pot thuis in de kast heeft staan. Maar waarom vind ik pindakaas een voedzame keuze?

Vroeger was de pinda alleen een populair hapje bij de borrel. Tegenwoordig smeren we massaal pindakaas op ons broodje. Maar waarom? Pindakaas bevat gezonde vetten en zorgt voor een verzadigd gevoel. Ook bevatten pinda’s eiwitten die zorgen voor onze spieropbouw. Maar, ook aan gezonde vetten zit een maar. Vetten bevatten veel calorieën, dus voor mensen die aan de lijn zijn, met mate!

pindakaas smoothie

Pindakaas smoothie 

Wat heb je nodig:
(voor 1 persoon)

> 1 bevroren banaan
> 1 el pindakaas
> 150 ml (haver)melk (cashewmelk is super romig en ook een aanrader)

Toppings: 1 el geroosterde pompoenpitten en 1 el ahornsiroop.

Doe alles in de blender, giet in een kom en top af met de toppings.

Als dat niet makkelijk is?

Liefs,
Charlie

P.S.: Deze Salted Caramel smoothie wil je echt niet missen (klik hier).