Deze overnight oats met rood fruit is het meest simpele en voedzame recept voor in de ochtend. Het is zo makkelijk omdat je het de avond van te voren al kunt klaarzetten in de koelkast. Van de zomer hoef ik helemaal geen warme havermout, van een frisse overnight oats met een zomers tintje word ik veel blijer!

Zeg hallo tegen havermout

Een tijdje geleden schreef ik een blog “6 redenen om vaker havermout te eten“. Havermout is zo veelzijdig, zo maakte ik deze “ovenkoek” met peer, “muesli repen“, “krentenbollen” en nog veel meer.

Persoonlijk houd ik van voorbereiden. Omdat ik erg druk ben, probeer ik er voor te zorgen dat mijn eten klaar staat. Daardoor grijp ik minder snel naar een “snelle” hap onderweg. Daarom is het recept van de overnight oats ideaal. Snel klaar te maken en ik maak 2 porties zodat ik ‘s ochtends meteen kan aanvallen!

Overnight oats met rood fruit

Wat heb je nodig:
(voor 1 persoon)

  • 40 gram havermout
  • 1 kopje havermelk
  • 1/2 tl kaneel
  • 1 grote el frambozen
  • 1 grote el blauwe bessen

Optioneel: 1 el honing

  1. Pak een glas, kopje of kommetje. Doe hierin de havermout en schenk de havermelk erbij tot deze net onder staat.
  2. Voeg de kaneel toe en roer even goed door.
  3. Zet in de koelkast tot de volgende ochtend.
  4. Haal de volgende ochtend uit de koelkast, beleg met de frambozen en blauwe bessen.
  5. Houd je van zoet? Roer er dan nog een beetje honing bij.

Als dat niet makkelijk is…?

oats

Liefs,
Charlie’s Kitchen