Deze overnight oats met kokosyoghurt ontstond toen mijn vriend zei dat zijn standaard havermout hem een beetje ging vervelen in de ochtend. Zo een probleem is dat niet want met havermout is zoveel mogelijk!

Kickstart!

Ik eet graag een warme kom havermout in de ochtend maar op warme zomerdagen ga ik sneller voor een smoothie of overnight oats. Ik nog lekker vers fruit van de markt in de koelkast en een bakje kokosyoghurt van Abbot Kinney’s. Hebben jullie dat wel eens geprobeerd? Dit is 100% pure kokosyoghurt. Geen zuivel, geen suiker, geen soja, geen andere toevoegingen. Ik had er wel eens van gehoord en ik weet ook dat je het zelf kan maken. Dat doe je onder andere met probiotica. Maar zover ben ik nog niet hoor haha laten we eerst deze even proberen.

Overnight oats

Wat heb je nodig:
(voor 1 persoon)

  • 3 el havermout
  • 1 el chiazaad
  • 2 tl cacaopoeder (liefste rauwe cacao is namelijk veel lekkerder)
  • 2 el kokosyoghurt
  • 1 handje aardbeien en frambozen
  • 1 glas plantaardige melk (denk aan soja-, rijst-, haver- of amandelmelk)

Optioneel: 1 el cacaonibs of honing

  1. Meng in een kom de havermout, chiazaad en cacao.
  2. Schenk melk bij totdat het het net onder staat!
  3. Wil je een bite dan zet je hem zo in de koelkast wil je meer een pudding dan gooi je dit mengsel even in de blender.
  4. Zet het vervolgens in de koelkast voor de volgende ochtend.
  5. Maak de overnight oats met kokosyoghurt af door de yoghurt erop te scheppen en af te sluiten met fruit!

Overnight oats

Ziet dat er niet uit als een feestje? Lekker powerfood voor een extra energieke dag!

Liefs,
Charlie’s Kitchen

TIP; ik maakte meteen 2 porties dat scheelt weer tijd!