Ze bestaan echt, healthy bounties! Met Sint Maarten was ik de eerste die stiekem de mini bounties uit de mand vol snoep pikte, op school haalde ik het liefste van mijn zakgeld een bounty en ook nu eet ik ze gewoon. Na een beetje nadenken en rondneuzen in wat kookboeken kwam ik op dit gezondere bounties recept.

healthy bounties

 Een regelrechte hit onder de chocolate lovers

Het wordt tijd dat je het zelf gaat proberen! Je kunt natuurlijk zelf van alles toevoegen om het net weer even iets anders te maken, ik ging voor de basis. Geen gekke e-nummers, geen rare toevoegingen en geen overbodige hoeveelheden vet en suikers.

Voor alle liefhebbers van chocolade daarom de hoogste tijd om deze gezonde bounty repen een keer te testen. Heerlijk bij een kop thee, op de bank, onder een dekentje met netflix aan.

Healthy bounties

Wat heb je nodig:
(voor ongeveer 10 stuks)

  • 200 gram geraspte kokos
  • 5 el kokosolie
  • 5 el ahornsiroop
  • 200 gram pure chocolade (minimaal 75%)
  1. Laat de kokosolie smelten in een pannetje.
  2. Meng de gesmolten kokosolie samen met de 200 gram kokosrasp en de 5 el ahornsiroop. Dit kun je eventueel vervangen door honing, maar persoonlijk vind ik de smaak van ahornsiroop veel lekkerder. Goed mengen tot een kleverige mengsel.
  3. Pak een cakevorm, beleg deze met bakpapier en doe hier het kokosmengsel in. Druk goed aan en kijk zelf hoe “dik” je ze wilt.
  4. Zet de cakevorm met het aangedrukte kokosmengsel minimaal een uur in de vriezer.
  5. Smelt de 200 gram chocolade in een kom boven een pan met kokend water. Dit noem je au bain marie!
  6. Haal de cakevorm uit de vriezer, haal de kokosvorm eruit en leg op een rooster. Giet de helft van de chocola eroverheen, let op dit is dus voor 1 kant. Daarna weer terug de vriezer in om vervolgens na een half uur of uur de andere kant te doen!
  7. Zijn beide kanten gedaan en goed hard geworden in de vriezer? Snijd nu met een warm met in reepjes.

Tip: Geen kokosolie in huis? Probeer het dan te maken met dezelfde hoeveelheid gecondenseerde melk. Iets minder gezond, maar wel lekker smeuïg! Je kunt ze bovendien het beste in de vriezer bewaren en kort voor het serveren eruit halen. Super handig!

Liefs,
Charlie’s Kitchen