Gezonde vanillepudding met chiazaad, een heerlijk romig en echt krachtig ontbijt. Ik kan zo genieten van mijn ontbijt, een momentje voor mijzelf, een moment van opladen voordat mijn energieke dag begint.

Chia… wat?

We hebben allemaal wel eens gehoord van superfoods. En ieder heeft hier zijn eigen mening over. Maar ik ben toch wel verslaafd aan deze kleine zaadjes. Deze omegabommetjes zijn niet alleen goed voor je darmen maar leveren ook magnesium, calcium, eiwitten en vezels. Ook helpt chiazaad om je bloedsuikerspiegel in balans te brengen en om je spieren op te bouwen. Ik doe vaak een theelepel chiazaad in mijn smoothie of maak er een heerlijk ontbijtje van, zoals hier.

Gezonde vanillepudding met chiazaad

Wat heb je nodig:
(Voor 1 persoon)

  • 1 rijpe bruine banaan
  •  250 ml havermelk (of soja-, amandel- of kokosmelk)
  •  1 el honing
  •  1/2 tl vanillepoeder ongezoet (de bruine variant)
  •  3 grote el chiazaad

vanillepudding met chiazaad

  1. Doe de rijpe banaan, havermelk, honing en vanillepoeder in de blender en meng tot een glad mengsel.
  2. Doe het mengsel in een glas of kommetje en voeg de chiazaden toe. Meng dit heel goed door elkaar.
  3. Laat dit een nachtje in de koelkast staan, zie het als opstijven.
  4. Beleg de volgende ochtend jouw gezonde vanillepudding met je favoriete toppings. Denk aan noten, mulberries, jam of kokos.

Liefs,

Charlie