YES, het is eindelijk weer eens tijd voor een gezond recept voor de kids. Aangezien het al aardig zomer aan het worden is en kinderen dol zijn op ijsjes delen we vandaag deze gezonde aardbeien ijsjes. Makkelijk te maken, voedzaam en ze zien er gewoon super tof uit!

Hippe berries

Aardbeien, wie kent ze niet? Deze rode rakkers zijn ontzettend goed voor onze kinders! De aardbei zit vol goede vitamines en is voornamelijk rijk aan vitamine C die onze weerstand versterkt. Maar ook vinden we in deze topper B5, B6, B11 en vitamine K. De aardbei is vooral populair vanwege de zoete smaak en omdat het makkelijk is om te eten. Zeg nu zelf, een banaan pellen vinden kinderen niks!

gezonde aardbeien ijsjes

Gezonde aardbeien ijsjes

Wat heb je nodig:
(voor 4 ijsjes)

  • 8 el soja yoghurt (kan ook vervangen worden door Griekse yoghurt)
  • 2 el kokosrasp
  • 1 el agave siroop (of honing)
  • 6 aardbeien

Optioneel: 50 gram pure chocolade

  1. Doe de soja- of Griekse yoghurt, de kokosrasp en de agave/honing in een kom en meng door elkaar.
  2. Vul de helft van de ijsvormpjes hiermee en zet een half uurtje in de vriezer.
  3. Doe de rest van de yoghurt en de aardbeien in de keukenmachine of blender
  4. Snijd 1 aardbei in 4 plakjes, doe 1 plakje aan de zijkant van het ijsvormpje en giet ondertussen met een lepel het yoghurt/aardbei mengsel in het vormpje. Vul alle vormpjes op deze manier.
  5. Zet minimaal 4 uur in de vriezer.
  6. Smelt de chocolade au bain marie en giet wat over de ijsjes heen.

Liefs,
Charlie & Christa

P.S.: zijn je kinderen toch dol op banaan? Check deze gezonde coupe van banaan en aardbeien (klik hier).