fbpx

Fristi voor de kids, maar dan gezond!

fristi

De schappen in de supermarkt liggen vol met suikerdrankjes, ook voor jullie kindjes. Veel kinderen leren niet om van jongs af aan water te drinken, terwijl dit zo belangrijk is voor ons lichaam. Wist je dat één van de grootste bronnen van verborgen suikers kant-en-klare pakjes drinken voor kinderen zijn?

Lezen is weten!

Heb je wel eens goed gekeken naar de ingrediëntenlijst? 4 Klontjes suiker in 200 ml drinken is bijna “normaal”. Leer je kind van jongs af aan water te drinken, de smaak wordt namelijk al jong bepaald. Natuurlijk mogen ze soms heus nog wel wat lekkers, maar beperk de suikerinname. Deze kant-en-klare pakjes drinken zijn de grootste suikerboosdoeners voor de kids!

fristi

Wie is er niet opgegroeid met Fristi?

Fristi staat behoorlijk bovenaan als je kijkt naar de favoriete drankjes van de kinderen, maar deze bevat ook veel suikers. Niet alleen zit het vol bewerkte suiker en melk, maar ook vol met andere onbekende ingrediënten die absoluut niet goed zijn voor ons lichaam. Fristi is geen drankje voor kinderen dat ze elke dag moeten drinken, het liefst eigenlijk helemaal niet. Het is niet voedzaam en daarnaast is het leeg vullend, waarmee ik bedoel dat het weinig tot geen voedingsstoffen bevat.

Fristi rood fruit

Waaruit bestaat dit eigenlijk? Op het etiket kom je het volgende tegen:

Magere gefermenteerde melk, melkbestanddelen (weipermeaat), water, multivruchtensap uit geconcentreerd sap 5% (2,5% druif, 1,7% appel, 0,8% bes, 0,01% aardbei, 0,01% framboos, 0,01% braam, 0,01% kers), suiker, fructosestroop, stabilisator: pectine, stabilisator (guargom), stabilisator dikaliumfosfaat, stabilisator: trinatriumcitraat, aroma, calciumlactaat, kleurstof (karmijnzuur), koemelkeiwit.

Weinig gezonde ingrediënten zo te zien. Mogen ze nu nooit meer uit een pakje drinken? Dat zeg ik niet! Maar ik ga het jullie wel een stukje makkelijker maken met dit heerlijke receptje van homemade Fristi voor de kids, maar dan gezond!

fristi

Fristi voor de kids

Wat heb je nodig:

  • 250 gram diepvries aardbeien
  • 125 gram diepvries frambozen
  • 3 el honing
  • 1 liter ongezoete amandelmelk
  1. Laat de aardbeien en frambozen ontdooien.
  2. Meng deze samen met 3 el honing en pureer dit met een staafmixer.
  3. Wrijf door een zeef en doe het daarna in een blender samen met 1 liter ongezoete amandelmelk.
  4. Bewaar tot gebruik in de koelkast, wel even roeren vóór het drinken!
  5. Ik gebruikte de pulp in mijn bananenbrood als extra toevoegingen.

fristi

En daar wordt ze blij van!

Ik ben heel benieuwd wat jullie kids er van vinden, vergeten jullie mij niet te taggen op Social Media?

Liefs,
Charlie’s Kitchen

======================================================================

Direct meer energie door meer variatie in de keuken!

Het is een feit: mijn allereerste boek is er!!!!!

En niet zomaar een boek, er staan 70 makkelijke en gezonde recepten in die zo op tafel staan, met producten die je gewoon in de supermarkt haalt. Ik hou van simpel ;-)

Daarnaast deel ik in mijn boek mijn 10 golden rulez voor meer balans in jouw leven en ik deel ook nog eens praktische tips om je energieniveau te verhogen of stabieler te houden! 

Zoals ik al zei: dit is niet zomaar een boek. Hier vind je alles voor een gezonde leefstijl, meer energie, lekker in je vel zitten en vooral een leven #ECHTINBALANS, waar genieten met een grote G voorop staat!

Ik ben zo trots op het eindresultaat, het is echt een cadeautje in de keuken. En ik hoop dat jij net zo enthousiast wordt van dit boek, dat het een deel wordt van jouw keuken en dat je vooral vaker tijd gaat doorbrengen in de keuken. Want de keuken is MAGISCH! Hier heb je mooie gesprekken, verbind je met elkaar en start je basis: energie!

Een kijkje in mijn boek of bestellen doe je hier ←

Wat vinden zij ervan?

‘Een mooi, overzichtelijk boek dat een goede kijk geeft in het gezonde leven van Charlie.’

Hugo Kennis, televisiekok bij 24Kitchen

‘Geweldig om te zien hoe jij de afgelopen jaren bent gegroeid. Je hebt veel geleerd en veel gedaan. Nu ben je een voorbeeld voor vele anderen en deel je jouw waardevolle kennis in dit boek. Ik hoop dat je er veel mensen mee mag inspireren tot hun mooiste leven!’

Michael Pilarczyk, auteur en mindsetcoach

Lienke de Jong, Dear Good Morning, ochtendgekkie, Boek

‘Ik ben geen keukenprinses maar hou wel van lekker en gezond eten. Ik vind het een boek waarvan ik denk ‘dit kan ik ook maken’. Dat maakt mij enthousiast om aan de slag te gaan, ik bleef bladeren. Super mooi en tof boek!’ 

Lienke de Jong, Dear Good Morning

‘Charlie is een van de meest energieke mensen die ik ken. Haar positieve kijk op het leven is bewonderenswaardig, met haar eerste kookboek deelt ze dat met iedereen.’ 

Danny Jansen, televisiekok bij 24Kitchen en kookboekenauteur

Deel op facebook
Facebook
Deel op pinterest
Pinterest
Deel op google
Google+
Deel op linkedin
LinkedIn
Deel op print
Printen

Welkom

Hi,

Vanaf mijn keukentafel deel ik hier heerlijke recepten. Makkelijk en lekker, maar vooral in balans!

Met meer dan 25.000 unieke bezoekers per maand durf ik toch wel te zeggen dat mijn keuken populair is!

Naast recepten deel ik vanaf mijn keukentafel al mijn tips voor meer energie en neem ik je mee op mijn persoonlijke reis naar het recept voor een leven #echtinbalans.

Liefs,
Charlie

winnaar foodblog awards

Volg ons op social media

Facebook

Pinterest

YouTube

Instagram

LinkedIn

OVER DE AUTEUR
GERELATEERDE BERICHTEN
Healthy snacks

Knapperige bananenchips

hot chocolate smoothie, chocolate, smoothie
Ontbijt

Hot chocolate smoothie

Hartige taarten/cakes

Paddenstoelenquiche met blauwkaas

2 gedachtes op “Fristi voor de kids, maar dan gezond!”

    1. Avatar
      Charlie's Kitchen

      Hoi BB,

      In honing zitten zeker suikers! Ook met te veel fruit eten kun je te veel suiker binnenkrijgen, maar het gaat allemaal om balans. Suiker (glucose) is dé brandstof voor ons lichaam. Uiteindelijk maakt het lichaam uit elk voedingsmiddel glucose om als brandstof te kunnen dienen voor de cellen. Door het eten van fruit krijg je naast de fruitsuikers ook water, vitamines, mineralen en vezels binnen. Die combinatie maakt dat fruit anders wordt verwerkt in het lichaam dan een klontje witte suiker. Door de vezels en het water worden de suikers langzamer opgenomen in het bloed voor een stabieler energieniveau en zorgt het eerder voor een verzadigingsgevoel. En dat geldt ook voor honing, dit is beter dan geraffineerde suiker. Je kind of jezelf helemaal niks meer gunnen is natuurlijk ook niet de beodoeling, zo probeer ik te laten zien dat verschillende dingen mogelijk zijn. Liefs Charlotte

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
Charlie's Kitchen draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches