Zoals jullie weten ben ik gek op smoothies. Heerlijk als ontbijt, maar ook super voor of na het sporten.

In een blog over eiwitten heb ik jullie al eerder verteld dat je deze nodig hebt voor het behouden en onderhoud van je spieren. Lees hier mijn blog over eiwitten! Nu kun je echt de lekkerste, maar ook gekste combinaties bedenken voor een smoothie. Denk bijvoorbeeld aan een groene smoothie (klik hier) of een smoothiebowl (klik hier).

eiwitrijke smoothie

Nieuwe creaties maken vind ik altijd leuk. Voor mijzelf om lekker en gevarieerd te blijven eten, maar ook leuk om met jullie te delen. Mijn vriezer ligt dan ook vol met diepvriesfruit. Zo kan ik van alles in de blender gooien voor een ijskoude eiwitrijke smoothie.

Mijn advies is om echt een goede blender te kopen, ik ben zo’n beetje getrouwd met mijn blender. Van smoothies tot milkshakes tot pastasauzen worden gemaakt in mijn Nutribullet en Kenwood.

eiwitrijke smoothie

Wat heb je nodig:
(voor 1 persoon)

  • 1 scoop Orangefit aardbei (nieuwe smaak!)
  • 1 banaan
  • 300 á 350 ml water (ik hou van een dikke smoothie)
  • 1 handje bevroren ananas
  • 1 handje bevroren frambozen

Optioneel: kokosrasp

Zo moeilijk is het natuurlijk allemaal niet. Je gooit alle ingrediënten samen in de blender en mixt het tot een gladde massa. En dan kun je genieten van jouw eiwitrijke smoothie met ananas en banaan!

ENJOY!

#TEAMCHARLIE