8 tips om jouw etentjes te overleven! - Charlie's Kitchen

8 tips om jouw etentjes te overleven!

smoothie

Ik houd onwijs van uit eten bij een heerlijk restaurant of een fijne bistro. We hebben allemaal wel onze leuke restaurantjes die we bezoeken en natuurlijk zijn die niet allemaal gezond. Hoe doe je dat als je niet wilt over-eten en net zo lekker bezig bent met je voeding? Ik geef jou 8 tips om deze etentjes te overleven, zonder dat je aan het eind zo enorm vol zit!

Betekent dit dat je nooit meer uit eten kan? Absoluut niet! In restaurants gebruiken ze meer vet, olie en suiker om eten goed op smaak te brengen, dus hoe kun je veilig uit eten gaan en nog steeds afvallen?

  1. Bestel altijd een fles water. Dit bevat natuurlijk weinig calorieën en vult ook weer een beetje. Natuurlijk kun je ook een wijntje drinken, maar doe eens om en om. Scheelt je morgen ook weer een kleine kater en dat is altijd mooi meegenomen.
  2. Ga jezelf niet de hele dag lopen uithongeren met de gedachte dat je ‘s avonds helemaal los kunt gaan. Je krijgt ongemerkt veel meer calorieën binnen dan wanneer je overdag je gewone maaltijden nuttigt en gewoon met lekkere trek de deur uit gaat.
  3. Eet rustig en kauw goed. Je bent uit eten voor de gezelligheid, klets dus ondertussen bij met je vrienden of neem een slokje water. En vergeet niet: hoe beter jij op je eten kauwt, hoe beter het verteerd wordt en hoe sneller je verzadigd bent.
  4. Sla de gerechten met lagen gesmolten kaas over en kies bijvoorbeeld voor een stoofpotje of een pasta met rode saus. Dit scheelt je heel veel calorieën en vet.
  5. Bestel als voorgerecht of on the side lekker een grote salade of gegrilde groenten. De enzymen in deze groenten zorgen ervoor dat de rest van je maaltijd beter verteerd wordt en je ook sneller verzadigd bent. Zo laat je misschien dat toetje met een grote toef slagroom voor een keer staan.
  6. Maak keuzes en vind een balans voor jezelf. Natuurlijk kun je ook genieten van een toetje of een voorgerecht, maar het gaat erom wat je kiest. EN – EN is dubbel en dat betekent dus dubbel zoveel calorieën. Zonde als je de hele week hard hebt gewerkt voor jouw resultaat toch? Heb je echt zin in dat toetje met een dot slagroom? Neem dan bijvoorbeeld een mager hoofdgerecht of drink alleen water in plaats van een fles wijn en koffie met likeur.
  7. Gaat iedereen voor een drie-gangen-diner en schiet jij al in de stress? Kies twee voorgerechten en een toetje, zo eet je wel elke ronde gezellig mee, maar doe je dit met kleinere porties. Je kunt ook kiezen voor een voor- en hoofdgerecht en als toetje een kopje koffie nemen.
  8. Om af te vallen moeten we niet alleen minder calorieën binnenkrijgen, maar vooral ook bewegen. Ga na het etentje lopend naar huis of maak een extra grote ronde op de fiets naar huis.

Als je dit zo leest is het toch allemaal niet zo moeilijk? Het komt altijd weer neer op hetzelfde, de balans. En ik blijf erbij, jezelf restricties opleggen houd je nooit je hele leven vol.

Je mag best lekker uit eten en ook absoluut genieten van de juiste keuzes die je maakt!

Liefs,
Charlie’s Kitchen

=========================================================

Direct meer energie door meer variatie in de keuken!

Het is een feit: mijn allereerste boek is er!!!!!

En niet zomaar een boek, er staan 70 makkelijke en gezonde recepten in die zo op tafel staan, met producten die je gewoon in de supermarkt haalt. Ik hou van simpel ;-)

Daarnaast deel ik in mijn boek mijn 10 golden rulez voor meer balans in jouw leven en ik deel ook nog eens praktische tips om je energieniveau te verhogen of stabieler te houden! 

Zoals ik al zei: dit is niet zomaar een boek. Hier vind je alles voor een gezonde leefstijl, meer energie, lekker in je vel zitten en vooral een leven #ECHTINBALANS, waar genieten met een grote G voorop staat!

Ik ben zo trots op het eindresultaat, het is echt een cadeautje in de keuken. En ik hoop dat jij net zo enthousiast wordt van dit boek, dat het een deel wordt van jouw keuken en dat je vooral vaker tijd gaat doorbrengen in de keuken. Want de keuken is MAGISCH! Hier heb je mooie gesprekken, verbind je met elkaar en start je basis: energie!

Een kijkje in mijn boek of bestellen doe je hier ←

Wat vinden zij ervan?

‘Een mooi, overzichtelijk boek dat een goede kijk geeft in het gezonde leven van Charlie.’

Hugo Kennis, televisiekok bij 24Kitchen

‘Geweldig om te zien hoe jij de afgelopen jaren bent gegroeid. Je hebt veel geleerd en veel gedaan. Nu ben je een voorbeeld voor vele anderen en deel je jouw waardevolle kennis in dit boek. Ik hoop dat je er veel mensen mee mag inspireren tot hun mooiste leven!’

Michael Pilarczyk, auteur en mindsetcoach

Lienke de Jong, Dear Good Morning, ochtendgekkie, Boek

‘Ik ben geen keukenprinses maar hou wel van lekker en gezond eten. Ik vind het een boek waarvan ik denk ‘dit kan ik ook maken’. Dat maakt mij enthousiast om aan de slag te gaan, ik bleef bladeren. Super mooi en tof boek!’ 

Lienke de Jong, Dear Good Morning

‘Charlie is een van de meest energieke mensen die ik ken. Haar positieve kijk op het leven is bewonderenswaardig, met haar eerste kookboek deelt ze dat met iedereen.’ 

Danny Jansen, televisiekok bij 24Kitchen en kookboekenauteur

Deel op facebook
Facebook
Deel op pinterest
Pinterest
Deel op google
Google+
Deel op linkedin
LinkedIn
Deel op print
Printen

Welkom

Hi,

Vanaf mijn keukentafel deel ik hier heerlijke recepten. Makkelijk en lekker, maar vooral in balans!

Met meer dan 25.000 unieke bezoekers per maand durf ik toch wel te zeggen dat mijn keuken populair is!

Naast recepten deel ik vanaf mijn keukentafel al mijn tips voor meer energie en neem ik je mee op mijn persoonlijke reis naar het recept voor een leven #echtinbalans.

Liefs,
Charlie

winnaar foodblog awards

Bestel hier je Vitaily pakket!

Volg ons op social media

Facebook

Pinterest

YouTube

Instagram

LinkedIn

Gratis maaltijdplanner!

Vind je het ook zo lastig om elke dag weer een gezonde maaltijd te bedenken? Download dan nu mijn gratis maaltijdplanner en je zet dagelijks een gevarieerde maaltijd op tafel!

OVER DE AUTEUR

5 reacties op “8 tips om jouw etentjes te overleven!”

  1. Avatar

    Hé hoi! Leuk artikel! Ik heb ooit ergens eens gelezen om tijds het uit eten te kiezen voor 1 van de 3 BAD onderdelen: Bread, alcohol, dessert. Houd ik vaak in m’n achterhoofd als ik uit eten gaan.. niet dat ik me er dan ook altijd aan houdt

  2. Avatar

    Mijn man doet dat dus wel altijd, de hele dag zo goed als niks eten en krijgt vervolgens altijd spijt na wat hij weg gevreten heeft.. in zijn beleving zou hij hetzelfde eten als hij overdag wel gewoon at, volgens mij is dat onmogelijk.. Goed om te weten dat ik hem het goede advies gegeven heb! Volgende keer maar es proberen…

  3. Pingback: Kerst en hoe blijf je toch in balans? - Charlie's Kitchen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
Charlie's Kitchen draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches