10 stappen om je op weg te helpen! - Charlie's Kitchen

10 stappen om je op weg te helpen!

10 stappen om je op weg te helpen!

We willen allemaal een gezonde leefstijl, ons beter in ons vel voelen en ik denk meer dan de helft van de mensen wil ook afvallen. De diëten, eetschema’s en boeken vliegen je bijna om de oren. Iedereen heeft zijn eigen visie hierop en op een gegeven moment weet jij niet meer wat nu wel of niet waar is?!

Ik geloof in de basis, ik geloof dat als je stap voor stap je gewoontes verandert het geen tijdelijk dieet is maar een nieuwe leefstijl. Kijk maar naar tanden poetsen, iets wat wij allemaal elke dag doen. Dit is ons zo aangeleerd!

Om jullie op weg te helpen heb ik 10 gemakkelijke stappen gemaakt. 10 Stappen die voor mij werken, vergeet alleen niet dat iedereen anders is. Maar het is de basis! Volg elke stap 1 week en voeg dan pas de volgende toe. Zo wordt het een gewoonte voor de rest van je leven!

Dit zijn die 10 stappen:

  • Begin elke ochtend met een groot glas water en drink over de gehele dag zeker 8 glazen. En water met limonade, thee en koffie tellen niet mee!
  • Start met het nemen van een voedingssupplement. Helaas eten wij te weinig groente en fruit om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Buiten dat we vaak te weinig binnen krijgen, is al onze voeding zodanig bewerkt dat we daardoor ook veel minder binnen krijgen! Ik gebruik zelf altijd een multivitaminen en in de winter slik ik er vitamine D bij. Wees voorzichtig met supplementen die hoog zijn in proteïnen, lactose of sucrose. Koop voedingssupplementen bij een persoon of winkel die je kan helpen met een persoonlijk advies.
  • Neem elke dag 1 el lijnzaad door je ontbijt of een lijnzaad capsule. Lijnzaad komt van de vlasplant wat als geneeskrachtig kruid een lange geschiedenis heeft, vooral bij de bestrijding van ontstekingen en verstopping. Steeds meer onderzoek wijst in de richting van dit lang vergeten voedingsmiddel als een uitstekende bron om tekorten in een “Westers” voedingspatroon aan te vullen waaronder Omega 3 en veel vezels.
  • Eet zeker 4 stukken fruit per dag, fruit bevat natuurlijke suikers die je weghouden van andere minder gezonde zoete dingen. En fruit is natuurlijk een vitaminebommetje!

  • Eet minimaal 3x per dag granen zoals speltbrood, havermout, quinoa, zilvervliesrijst, aardappelen en peulvruchten. Nee, je wordt niet dik van brood zolang je maar de “goede” granen kiest. Granen geven een verzadigd gevoel en zo eet je dus minder. Het lichaam heeft moeite met het omzetten van complexe koolhydraten naar vet dus ga je gang met het eten van deze complexe koolhydraten! Jullie kennen mijn favoriete ontbijtje, heerlijk!

Pumpkin spice oats

Je bent op de helft…

  • Eet zeker 70 gram proteïnevoeding per dag, hier kom je al snel aan met 3 ons vlees. Gebruik vlees als aanvulling, het is moeilijk te verteren voor het lichaam. Probeer je eiwitrijke voeding altijd aan het einde van de dag te nemen, dan heeft je lichaam genoeg tijd om dit allemaal te verteren. Plantaardige eiwitten zijn veel makkelijk opneembaar voor ons lichaam. (klik hier voor mijn blog over eiwitten)
  • Vet is vet en blijft vet! Stop het liefste met alle transvetten en ga over op de gezondere vetten die je haalt uit bijvoorbeeld vis en noten. Maar pas op, onbeperkt “gezonde” vetten eten is veel calorieën binnen krijgen!
  • Ga zeker minderen maar het liefst stoppen met stimulerende middelen in jouw leven zoals bijvoorbeeld koffie, nicotine en drugs. Je bent al bij stap 8, je energie level zal al veel hoger zijn, dus deze stimulatie heb je helemaal niet meer nodig.

Tenslotte…

  • En deze stap is ontzettend belangrijk, bewegen. Lichamelijke oefeningen, sporten, wandelen, fietsen, dansen het kan vele vormen hebben. Plan 3 keer per week een beweegmoment in en, heel belangrijk, geniet ervan!
  • Wees blij met de persoon die je nu bent geworden. Als we allemaal een beetje liever tegen elkaar zijn en behulpzaam voelen we ons allemaal beter. Vergeet nooit lieve mensen: samen kom je verder…

Wil je nog een stok achter de deur? Download nu gratis Charlie’s Daily Planner en hou alles stap voor stap bij!

10 Stappen

Liefs,
Charlie

=========================================================

Direct meer energie door meer variatie in de keuken!

Het is een feit: mijn allereerste boek is er!!!!!

En niet zomaar een boek, er staan 70 makkelijke en gezonde recepten in die zo op tafel staan, met producten die je gewoon in de supermarkt haalt. Ik hou van simpel ;-)

Daarnaast deel ik in mijn boek mijn 10 golden rulez voor meer balans in jouw leven en ik deel ook nog eens praktische tips om je energieniveau te verhogen of stabieler te houden! 

Zoals ik al zei: dit is niet zomaar een boek. Hier vind je alles voor een gezonde leefstijl, meer energie, lekker in je vel zitten en vooral een leven #ECHTINBALANS, waar genieten met een grote G voorop staat!

Ik ben zo trots op het eindresultaat, het is echt een cadeautje in de keuken. En ik hoop dat jij net zo enthousiast wordt van dit boek, dat het een deel wordt van jouw keuken en dat je vooral vaker tijd gaat doorbrengen in de keuken. Want de keuken is MAGISCH! Hier heb je mooie gesprekken, verbind je met elkaar en start je basis: energie!

Een kijkje in mijn boek of bestellen doe je hier ←

Wat vinden zij ervan?

‘Een mooi, overzichtelijk boek dat een goede kijk geeft in het gezonde leven van Charlie.’

Hugo Kennis, televisiekok bij 24Kitchen

‘Geweldig om te zien hoe jij de afgelopen jaren bent gegroeid. Je hebt veel geleerd en veel gedaan. Nu ben je een voorbeeld voor vele anderen en deel je jouw waardevolle kennis in dit boek. Ik hoop dat je er veel mensen mee mag inspireren tot hun mooiste leven!’

Michael Pilarczyk, auteur en mindsetcoach

Lienke de Jong, Dear Good Morning, ochtendgekkie, Boek

‘Ik ben geen keukenprinses maar hou wel van lekker en gezond eten. Ik vind het een boek waarvan ik denk ‘dit kan ik ook maken’. Dat maakt mij enthousiast om aan de slag te gaan, ik bleef bladeren. Super mooi en tof boek!’ 

Lienke de Jong, Dear Good Morning

‘Charlie is een van de meest energieke mensen die ik ken. Haar positieve kijk op het leven is bewonderenswaardig, met haar eerste kookboek deelt ze dat met iedereen.’ 

Danny Jansen, televisiekok bij 24Kitchen en kookboekenauteur

Deel op facebook
Facebook
Deel op pinterest
Pinterest
Deel op google
Google+
Deel op linkedin
LinkedIn
Deel op print
Printen

Welkom

Hi,

Vanaf mijn keukentafel deel ik hier heerlijke recepten. Makkelijk en lekker, maar vooral in balans!

Met meer dan 25.000 unieke bezoekers per maand durf ik toch wel te zeggen dat mijn keuken populair is!

Naast recepten deel ik vanaf mijn keukentafel al mijn tips voor meer energie en neem ik je mee op mijn persoonlijke reis naar het recept voor een leven #echtinbalans.

Liefs,
Charlie

winnaar foodblog awards

Bestel hier je Vitaily pakket!

Volg ons op social media

Facebook

Pinterest

YouTube

Instagram

LinkedIn

Gratis maaltijdplanner!

Vind je het ook zo lastig om elke dag weer een gezonde maaltijd te bedenken? Download dan nu mijn gratis maaltijdplanner en je zet dagelijks een gevarieerde maaltijd op tafel!

OVER DE AUTEUR

4 reacties op “10 stappen om je op weg te helpen!”

  1. Pingback: 7 fitte ochtend tips - Charlie's Kitchen

  2. Pingback: Alles of niets - Charlie's Kitchen

  3. Avatar

    Hallo,

    Allereerst, wat een super fijn artikel! Ik zou graag willen weten welke multivitaminen jij aanbeveelt. Ik vindt het lastig om te bepalen welke nu wel of niet goed zijn.

    Alvast bedankt!

  4. Pingback: 7 tips om jouw ochtend fit te beginnen - Charlie's Kitchen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
Charlie's Kitchen draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches